Motoshow 2018 eriprojekt – Itaalia autodisaini paviljon

Tagasi Lisatud:

Selle aastase messi eripaviljoni fookus on suunatud Itaalia autotööstusele. Võimalus on näha erakordsete Itaalia autode disaini ja stiili, mille tänavapildis kohtamine on pigem haruldane. Avatud on Itaalia autode paviljon, kus 800 ruutmeetrisel pinnal on esindatud ikoonilised kaubamärgid Alfa Romeo, Lamborghini, Ferrari, Maserati ja Fiat.

Itaalia autotööstus sai alguse 19. sajandi viimastel aastatel ning on alates sellest olnud autoturul üks hinnatumaid riike. Itaalia on tuntud oma disaini, stiili ja kvaliteetsuse poolelt ning seda on näha ka Itaalia autodest.

Üks autoriteetseimaid autodisainereid Marcello Gandini on maailmas tuntud oma erilise autodisaini stiili poolest. Tema töid iseloomustab kandilisus, sirged jooned ja nurgad. Gandini ise on öelnud, et oma loomingus keskendub ta sõiduki arhitektuurile, konstruktsioonile, montaažile ja mehhanismile, mitte välimusele. Siiski nimetavad autokriitikud ka head disaini juba olemuselt ilusaks.

Autotööstuse liikumisele ja uuenduslikele autodisainidele on aluse pannud ka Paolo Martin, kelle tuntumad tööd on Ferrari Modulo, Fiat 130 Coupe ja Rolls-Royce Camargue kontseptsioonide loomine. Paolo Martini disainitud Ferrari Modulot on iseloomustatud kui hindamatut ja peene disainiga autot, mis on võitnud disaini eest 22 auhinda.

Itaalia autode paviljon on avatud kogu messi vältel.

ALFA ROMEO:

  • Asutas 24. juuni 1910 Frenchman Alexandre Darracq.
  • Alfa Romeo on pärit Milanost ning seetõttu on logol just selle linna vapp. Alates XII sajandist valitses Milanot Visconti suguvõsa, mille vappi, mis kujutab saratseeni õgivat madu, nimetatakse biscione´ks.

FIAT:

  • Asutatud 1899.
  • Fiati on suurim autode tootja Itaalias ning suuruselt üheksas maailmas.
  • Fiat on võitnud enim Euroopa Aasta Auto auhindu.
  • 1957 aastal avalikustatud auto Fiat 500 oli maailma väikseim auto.

FERRARI:

  • Ferrari asutas 1926. aastal Enzo Ferrari.
  • Ferrari on ainus tiim, kes on võistlenud Vormel 1-es alates algusest ehk 1950. aastast.
  • 9 sõitjat, kelle võistlusautoks on Ferrari, on tulnud Vormel 1-es tšempioniks, sealhulgas Michael Schumacher, Niki Lauda and Alberto Ascari.
  • Esialgne eesmärk oli ehitada võistlusautosid ning tänavaautod olid ainult selleks, et finantseerida rallisõite.
  • Tänapäeval on Ferrarid alates kollasest kuni pehme metallhallini, kuid originaalis olid kõik punased. Punane oli International Automobile Federation (FIA) poolt määratud värv kõikidele Itaalia Grand Prix võistlusautodele. Ferraridest on 45% müüdud autodest punased.

LAMBORGHINI:

  • Asutas Ferrucio Lamborghini 1963. aastal.
  • Esimesed Lamborghinid olid traktorid, mida toodetakse ka täna.
  • Lamborghinisid leiab ka Itaalia politsei ametiautode seast.

MASERATI:

  • Rajas Alfieri Maserati 1914. aastal.
  • Maserati on loonud mootoreid ka paatidele ja rolleritele.

Allikas: Internet